Furie și Furtună – Jennifer L. Armentrout (editura Litera) – recenzie

Descriere
Deși e pe cale să-și piardă vederea, Trinity Marrow, în vârstă de optsprezece ani, are capacitatea de a vedea și de a comunica cu spiritele. Harul ei este unic, parte dintr-un secret atât de primejdios, încât o constrânge să trăiască ascunsă într‑un complex rezidențial izolat și fortificat, apărat strașnic de Gardieni – gargui cu înfățișări multiple, responsabili cu apărarea omenirii (și a ei) împotriva demonilor.Când Gardieni dintr-un alt clan îi aduc vești tulburătoare, universul protector al lui Trinity se prăbușește. Și pentru ca lucrurile să devină și mai complicate, unul dintre ei este cea mai enervantă și fermecătoare persoană întâlnită vreodată. Zayne are și el secrete care îi pot da lui Trinity viața peste cap… dar când demonii pătrund în comunitate și adevărata natură a lui Trinity iese la iveală, colaborarea dintre ei devine unica alternativă posibilă. Pentru a-și salva familia și, poate, chiar lumea întreagă, ea trebuie să învețe să aibă încredere în Zayne…

Ca de obicei, Armentrout excelează în crearea unei lumi paranormale credibile, accesibile și încântătoare.“ – Booklist

Personajele lui Jennifer L. Armentrout îți acaparează inima și nu-i mai dau drumul. Fiecare pagină m-a făcut să-mi doresc să citesc mai mult.“ Brigid Kemmerer autoarea bestsellerului Curse So Dark and Lonely

„Acțiunea și suspansul cresc cu fiecare capitol, oferind o lectură cu adevărat captivantă. Cititorii vor aștepta cu nerăbdare continuarea…“ School Library Journal

Recenzie

Acțiunea romanului Furie si Furtuna este derivata din seria Apocalipsa Elementelor, o altă serie pe care Armentrout a creat-o magnific. A trecut ceva timp de când am citit seria originală, așa că nici măcar nu eram conștientă că era un derivat, până când un personaj unic, inconfundabil, ce se recomandă ca prințul moștenitor al Iadului, Roth, a intrat în peisaj. Atunci entuziasmul meu a crescut de 1000 de ori. Dar sa revenim la Zayne si Trinity.

Trinity este un personaj spiritual și loial care are multe relații apropiate cu cei din jurul ei. Trinity este un personaj ușor de plăcut, cu o notă de nervozitate – nu este chiar inocentă. Dar există ceva care o separă de ceilalți, ceva ce o face specială –  un defect de vedere care o face parțial oarbă.  În ciuda acestui fapt, Trinity demonstrează că este o persoană puternică care nu va lăsa niciun obstacol să o împiedice să obțină ceea ce își dorește. Este clar că, în ciuda oricăror greutăți pe care le întâmpină Trinity, ea este iubită, în special de tutorii ei Thierry și Matthew, care acționează ca figuri paterne. Deși sunt, de asemenea, personaje puternice din punct de vedere fizic, într-o poziție de autoritate, ei sunt, de asemenea, toți vulnerabilitate atunci când vine vorba de specia lor.

Punctul cheie al poveștii îl constituie povestea lui Zayne care s-a întors în acest roman mai puternic, mai încrezător, mai determinat! Dacă ai citit seria anterioară, știi totul despre relația complicată dintre Roth (dacă știi, știi), Layla și Zayne. Din fericire pentru noi, cititorii, toți trei s-au întors în această serie, oferindu-ne o privire asupra ceea ce a rămas după ,,Până la ultima suflare,,. În plus, ce poate fi mai interesat decât a avea un personaj principal precum Zayne pe care să ai ocazia să îl urmărești pe parcursul a două serii?

Un aspect grozav al acestei cărți este că evenimentele din trecut sângerează în prezent, cu o mulțime de răsturnări și revelații surprinzătoare.

„Nu asta este cea mai mare realizare a răului? Se ascunde adesea în inocență.” – Zayne

Sfârșitul cărții a venit însă cu o veste foarte, foarte, tristă pentru mine. Condiția genetică de care suferă Trinity, povestea suferinței ei cauzate de problemele de vedere este de fapt povestea autoarei. Armentrout mărturisește că suferă de Retinopatie pigmentară, o boală care implică distrugerea și moartea celulelor retinei. Asta înseamnă că va venit o zi când lumina ce o înconjoară pe autoare se va stinge, definitiv iar in locul ei întunericul îî va tine companie.

Îmi este foarte greu să îmi imaginez că o autoare precum Jennifer Armentrout care a creat lumi si lumi magnifice, personaje excepționale și emoții de-a lungul paginilor, se va trezi într-o zi și nu va mai putea să citească nicio carte, cel puțin nu așa ca noi toți.

,,Dacă primești acest diagnostic, ți se va spune la ce să te aștepți. Si anume că vederea ta va continua să slăbească până când nu va mai rămâne decât un vârf de ac sau nimic. Nu vei ști când se va întâmpla. Este cumplit. Nu vă mint. Când am primit diagnosticul, pe la treizeci de ani, l-am ignorat, la început. L-am ignorat ani de zile, până când medicul meu m-a întrebat: Poți vedea stelele noaptea? Știți ce? N-am putut răspunde. Nu-mi aminteam ultima oară când mă oprisem să privesc stelele, și atunci am coborât cu picioarele pe pământ. Pentru că, într-o noapte, când aveam să privesc cerul, tot ce urma să văd avea să fie întuneric.,,

Modul în care o prezintă pe Trinity  ca fiind un personaj departe de a fi perfect este absolut minunat. Spre uimirea mea, printre cele mai perfecte povești din lume din genul paranormalului, nu este ușor să găsești un protagonist cu defecte. Prin urmare, prezența lui Trinity impresionează cel mai mult.

Jennifer, prin ochii lui Trinity, reușește să ofere cititorilor mai multe detalii despre cum este pentru ea să experimenteze această problemă medicală și trebuie să recunosc că acest fapt este de departe cea mai creativă și mai stimulativă modalitate pe care am văzut-o vreodată.

Nota 5/5

Autor: Jennifer L. Armentrout
ISBN: 9786063361906